W latach 2006-2009 przeprowadzony został remont torowiska na trasie Wola Michowa – Smolnik trójkąt (ok. 3,5 km). Torowisko to było zakrzaczone i zadarnione – ostatnie przewozy na tym odcinku prowadzono w 1994r., nasypy wymagały odwodnień, przejazdy należało odbudować, dokonać remontu mostów i uzupełnić brakujące elementy torowiska. Prace te umożliwiły przedłużenie kursów pociągów do Smolnika – trójkąta.
– Tabor kolejki: działalność Fundacji to także zwiększenie jej majątku. Zakupy i remont taboru miały na celu stworzenie możliwości zwiększonych przewozów. Przede wszystkim z zakupionych wagonów towarowych i ich przebudowie Fundacja wzbogaciła się o dziesięć wagonów „letnich”. Wiosną 2011r. włączone zostaną do użytkowania kolejne trzy wagony w tym jeden do przewozu osób niepełnosprawnych.
Zakupiono lokomotywy spalinowe Wls-75, Wls-150 oraz Wls-180 (łącznie 4 szt.), a także dużą lokomotywę Lxd-2. Zakupione zostały parowozy „Las” i Kp-4. Parowóz „Las” po remoncie jest eksploatowany, parowóz Kp-4 najprawdopodobniej zacznie kursować wiosną 2011r.
Zakupy i modernizacja taboru, szkolenia pracowników i szereg innych rozwiązań organizacyjnych sprawiły, że stworzona została możliwość przewozu ponad 1000 osób dziennie. Takie dni w latach 2009 i 2010 miały miejsce.
Przewozy kolejką są wyjątkowo atrakcyjne. Potwierdza to fakt ilości przewożonych osób :
| Rok | Ilość osób | 
| 2001 | 32,0 | 
| 2002 | 33,5 | 
| 2003 | 37,0 | 
| 2004 | 40,0 | 
| 2005 | 40,0 | 
| 2006 | 42,7 | 
| 2007 | 52,0 | 
| 2008 | 56,1 | 
| 2009 | 68,0 | 
| 2010 | 60,2 | 
 
                


