„Rozszerzenie oferty turystycznej Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej poprzez rozwój infrastruktury oraz sprzedaż produktów lokalnych”
Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, poprzez projekt „Alpy Karpatom”, realizowany przez Fundację Karpacką – Polska.
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 15 357,72 CHF
„Rozszerzenie oferty turystycznej Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej poprzez rozwój infrastruktury turystycznej oraz promocję produktów lokalnych.”
1. Budowa przystanku/peronu w miejscowości Przysłup
Prace obejmowały:
- wydłużenie istniejącej mijanki o 40m;
- demontaż istniejącego rozjazdu oraz fragmentu toru o długości 44m;
- dostosowanie niwelety pozostałej istniejącej części mijanki do stanu projektowanego;
- przesunięcie rowu od strony toru zasadniczego na długości 100m;
- przebudowę istniejącego nasypu i rowu po stronie mijanki na długości 100m;
- utwardzenie peronu żwirem;
- budowę ogrodzenia na długości 120m
W wyniku prac na przystanku kolejki wąskotorowej w Przysłupiu powstał peron zapewniający komfort i bezpieczeństwo wsiadających i wysiadających turystów. Możliwy jest wydłużony czas postoju na przystanku , celem skorzystania z oferowanych w okolicy usług .
2. Remont torowiska na trasie Cisna Majdan-Przysłup
Dla polepszenia bezpieczeństwa i jakości przewozów zakupiono i wymieniono 750 szt. podkładów na wskazanym odcinku. Wykonano podbudowę z tłucznia (ok. 24 tony/km). Remontu torowiska dokonano we własnym zakresie, a koszty które zostały poniesione w ramach realizacji zadania dotyczyły dostawy 750 szt. podkładów oraz tłucznia
Zrealizowano w 2015 roku.
„Podniesienie prestiżu Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, jako produktu lokalnego poprzez rozszerzenie oferty turystycznej.”
W ramach projektu zrealizowano następujące działania:
- malowanie konstrukcji wiaty, lokomotyw, wagonów (czyszczenie ręczne, malowanie natryskiem pneumatycznym – warstwa podkładowa i nawierzchniowa);
- wykonanie tablic informacyjno-sytuacyjnych
W wyniku realizacji inwestycji został zorganizowany Skansen, w którym poprawiono estetykę wiaty zabezpieczającej tabor i umieszczono zabytkowe eksponaty.
Zrealizowano w 2015 roku.
„Restauracja, modernizacja i rozbudowa obiektów stacyjnych oraz torowisk i taboru Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie”. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Osi Priorytetowej 6 „Turystyka i kultura” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013.
Całkowita wartość projektu: 1 675 293,04 PLN
Koszty kwalifikowalne: 1 368 923,19 PLN
Wkład własny – 213 176,74 PLN (w tym: 100 000 PLN Podkarpacki Wojewódzki
Konserwator Zabytków, 50 000 PLN Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska)
Wykonane zadania:
- Zakup wagonów (7 szt.)
- Remont wagonów (8 szt.)
- Remont torowiska
- Remont kapitalny silnika lokomotywy Lyd- 2
- Budowa budynku szaletów w obrębie stacji
- Przeprowadzenie prac remontowo-konserwatorskich budynku stacyjnego
- Zakup wyposażenia sali edukacyjno – konferencyjnej oraz sali z ekspozycją muzealną
- Remont kapitalny z uzupełnieniem braków parowozu Kp-4
- Remont drewnianego budynku stacyjnego z przeznaczeniem na kasę biletową i przechowalnię bagażu
- Remont budynku parowozowni kolejki leśnej
- Pozostałe wydatki w ramach projektu